Elértéktelenedett az MSZP-brand

Miközben az elemzők, véleményformálók a pontos és mélyreható helyzetértékelés, az alapos belső elemzés és a megfelelő konzekvenciák levonásának szükségességéről beszélnek az MSZP kapcsán – egyébként helyesen –, addig felmerül a kérdés, érdemes-e még egyáltalán megmenteni a szocialista pártot? Az EP-választás fontos tanulsága volt, hogy a baloldali szimpatizánsok az MSZP-t büntették szavazatukkal – feltehetően az áprilisi kudarcért, és a látványosan rossz politizálásért –, kiderült, hogy van számukra több alternatíva a baloldalon és bizony hajlandóak is azok közül választani. Az MSZP 2012 után már nem volt vezető erő a baloldalon, nem volt képes egyedül irányítani a folyamatokat, de domináns volt, illetve dominánsnak gondolt. Ez az előny május 25-én látszólag szertefoszlott. Érdemes tehát megvizsgálni, mi maradt az MSZP erőforrásaiból.

A párt valós pénzügyi, szervezeti erőforrásait vagy belső törésvonalait természetesen igen nehéz kívülről teljesen átlátni, ám az MSZP-brand jelentős kopására felmérésekből is következtethetünk. Ezek tanúsága szerint az MSZP az egyik legelutasítottabb párt, a megkérdezettek 37 százaléka soha nem szavazna a szocialistákra.

Az elemzést innen lehet letölteni.