Választás 2014 – Kampány, közvélemény, új szabályok

A Nézőpont Intézet a 2014-es országgyűlési választásokról ,,Választás 2014 – Kampány, közvélemény, új szabályok” címmel elemzőkötetet készített. A munka vizsgálja a Fidesz-KDNP, a Kormányváltók, a Jobbik, az LMP kampányát, de elemzi a tévéhíradók választással kapcsolatos híreit és a magyar társadalom politikai rétegződését is. Továbbá, a kötet értékeli a közvélemény-kutatók előrejelzéseinek pontosságát, valamint az új választási rendszert is.

,,Sokan tét nélkülinek gondolták és unalmasnak látták a 2014-es országgyűlési választási kampányt. S tény, hogy a parázs vita, a kiélezett verseny és a meglepetések sora hiányzott az idei év tavaszának politikai eseménysorozatából. Politológusként azonban mi a látszólagos unalomban is megtaláltuk az érdekeset, ahogy az elhivatott orvos is izgalmasnak tart egy rutinműtétet vagy a lelkes autószerelő is érdekfeszítőnek bármely négykerekűt.

Tudni akartuk, hogyan is működött az új választási rendszer, tényleg egyoldalú volt-e a média hírszolgáltatása, mit csinált jól a Fidesz és mit rontott el a baloldal a kampányban, igaz-e a Jobbik professzionalizmusáról épülő mítosz, vagy csupán szerencséje volt a jobboldali szélsőségeseknek, s végül: a köz véleményét kutatták-e a közvélemény-kutatók. Ezért a friss emlékektől és kutatási adatokból kiindulva a Nézőpont Intézet elemzői gyors mérleget vontak, közvetlenül a választás után, a kampányról és a kampányolás körülményeiről. Az elsők büszkeségével, de nem a tévedhetetlenek nagyképűségével ajánljuk minden érdeklődőnek elemző munkánk eredményét!” (Mráz Ágoston Sámuel)

Az elemzőkötet a borítóképre kattintva tölthető le.